kan man inte radera sina födelsedag?

Om man hade kunnat det så hade jag absolut gjort det idag.
Fyller 21 år idag vilket inte känns över huvudtaget. Känns snarare som vilken
ålder inom 20 år som helst, jaja vaknade av mig själv i morse runt 06.40.
Men känslan av att de ska ringa från jobbet. Vankar in till toaletten och gör det som
behövsgöras. När man precis har kommit tillbaka under täcket så mycket riktigt då
tinger mobilen, jobbet står på displayen. Sluta med att man fick stressa upp,
dra på sig jobbar kläder, fixa frukost samt två mackor på en kvart. In i bilen
köra till jobbet, ringa Lollo så att hon kan fixa Sparvens box.

Väl inne på jobbet blev det att hafsa ihop nycklarna jag ska ha, kör schemat och allt
annat som måste med. Under jobbets gång så blev det hur slappt som möjligt, ringde
kollegorna och de hade inget som jag kunde göra heller.

Efter jobbet blev det handla hem det nödvärnda till kylskåpet och der efter hem med
dem, drar på sig de ny tvättade ridbyxorna och resten av stall dressen och far till stallet.
Ska då ta in sparven men stöveln fastnar i leran ur åker min fot och landar i leran.
Med en genom lerig fot med två par strumpor och stöveln i handen går jag tillbaka in
i stallet och spolar av hela foten innan jag stoppar i den i stöveln igen. Smart som jag
var nu så tog jag med mig lite muta ut och fick tillslut in de alla tre kusarna från hagen.

Plev nästa översprungen av Fnigg när jag skulle ta in honom, Sparvens hals del på täcket
var sönder rivet på insidan så det blir att låta den får torka och sedan fram med nål och tråd.
Tar av honom täcker och mina nytvättade ridbyxor blir leriga.
När man väl spolar av hans ben så ser man att höger framsko har åkt av i hagen = ingen
födelsedags ridning.

Nu sitter man äntligen hemma och nu rubbar absolut ingen mig från mitt hem, ett glas
vitt astår på skrivbordet. sylådan har fått komma fram samt ett av täckerna från stallet.
Lite lugn och fin musik och de leriga ridbyxorna i tvättmaskinen slutar jag min dag med dettta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0