repetition

Sitter nu här hemma och fortsätter i mitt pluggande om de etiska
begreppen. Måste då säga att jag har fått större kläm på va de innebär
vilket underlättar min inläsning av dem mera inför seminariet den 1/2.

För övrigt har man haft pratisk lektion idag, där vi har fått gå igenom
övre och nedre tvätt, basal hygien. Bädda sjukhus säng med patient i och
utan. Även fått smörja in våra händer med en slags kräm och sedan fått
ta in händerna under ett blå/lila ljus och sett hur vita de blir. Fått tvätta av
krämen med två och vatten nog och sedan torka händer ordentligt innan man
tar handdesinfektionen och väntar sedan för att kolla hur vita hängerna är
sedan.

Mycket intressant men mycket repetion för mig själv.
Nu blir det vidare pluggning, ska sedan till stallet och rida lillgrabben och ta in
Elmer och Figge innan man återvänder hem för fortsatt pluggande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0