Seg dag

Stormen Emil härjar ju nu och det har verkligen satt sina spår på vissa saker.
Jag har ej varit i det nästa sinneslag, kännt mig helt bort och liknande men har visat
något helt annat de andra runt om kring känns det som. Fick om inte annat tvättat
två täcken och en maskin med schabrak och en handduk under tiden jag var i stallet.

Sparven fick komma in rätt så tidigt, spolade av hans leriga ben och torkade dem.
Han fick även en längre omgång med ryktborstarna och var riktigt mjuk och lev i pälsen
efter det hela. Gick igenom hela honom så att han inte hade några sår eller svullnader.
Mys ponny stod och sov näst intill hela dagen, blev även klippt av Lollo medan jag var iväg
på några snabba ärenden i Kungsbacka.

Träningsvärk har man även efter gårdagens ridpass, den sitter i ljumskarna och i båda låren,
som sagt, gick och strechade till och från i stallgången vilket inte riktigt gjorde susen helt
och hållet. I morse hade man även lyckats få vänsterbenet i en knasig vinkel som gjorde att
hela baksida lår satte igång och krampa. Verkligen obehagligt, men så fort jag rätade ut den så
slutade det och muskeln slappnade av.

Nänä, dags för att borsta tänderna och invänta nattens John Blund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0