Strömmen vart borta.

Vaknade verkligen av kylan som var i hela huset, klockan var runt kvart i
nio och upptäckte då att strömmen var bort. Kunde ej se tiden på väckarklockan.
Steg iallafall upp och morgonrocken åkte på direkt. Kollade timern som är för
julstjärnan i fönstret och den stod på 2 vilket jag insåg att strömmen hade gått
2 timmar efter att jag somnade. Kallt var det får allt säga. Med levande ljus satt
man sedan och åt frukost.

Väl i stallet så släppte man ut kusarna, lill grabben fick gå i paddocken undertiden
som man mockade och fixade ordning i stallet. Vid vissa tillfällen känndes det som
om jag kunde somna ståendes men lyckades sätta igång med något så att jag
ej somnade.

Blev sedan arbeta för både honom och mig i paddocken, cavalettin och en lång
bomserie på medelinjen. Både han coh jag var möra i våra kroppar och helt slut var vi
både efter passet med.

Skyndade mig där efter hem i förhoppning om att strömmen var tillbaka vilket den
inte var så det blev snabbt att fixa ner dusch saker och jobbkläder i två plastkassar
och fixa jobbar mackan och vattenflaskan innan man fick dra iväg till Lollo och duscha.

Nu sitter man här hemma med ström igen, jobbet gick fint och ny kollar man in den
första delen av kronjuvelerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0