Den gröna hästen

Att sitta upp på hästryggen är underbart, man inser hur mycket man har
längtat efter det när man inte har ridit sedan i mitten av maj månad.
Idag satt jag upp på Lane efter att ha longerat honom, mys ponken är ju
så duktig, det är i stort sätt andra gången jag sitter på en så grön häst som
han är. (menar då att han är ung och inte kan så mycket.)
 
Han var iväg hos en fodervärd men något hände där och han fick då komma
hem igen, hade då magrat av en del och var inte den Lane han brukar vara.
Efter mer en månad hemma nu så har han åter fått sin fina kropp som han hade
när han åkte, samt att Bx och jag nu jobbar med honom mer och mer.
Passar även på och lär mig så mycket som möjligt hur det är att hantera en så
grön häst som han är i ridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0