Bahhh

Vilken dag det har varit, man har pendlar i att vara närvös eller kolugn.
Åka ner till Varberg med 12 tåget, hade med mig kameran så passade
på att fota lite medan man väntade på tåget.
Mötte upp en klasskamrat vis resturangen och vilken härligt diskuterande
lunch vi hade om nervositet, dagens praktiska prov, tenta och mer där till.

På provet så fick jag två olika uppgifter att göra, den första var att sätta
en PVK samt det var den jag kuggade på av olika anledningar men ska
tillbaka på torsdag och göra om det, ska då verkligen tnka extra noga på
det jag missade så att jag fixar det ordentligt då.

Den andra uppgiften var att ta blodtrycket och pulsen vilket är den jag är
absolut säkrast på och satt alla punkterna som man behövde tänka på och
fick kommentaren. "Jag har inget att anmärka om detta, det var utmärkt."
Vilket är väldigt glädjande och värmde upp mitt misslyckande vid PVK.

För ni som undrar vad en PVK är så slänger jag lite information om det här:
PVK eller Perifierad venkateter som det heter är den delen av kanylen som
man för in in intravenöst dropp genom, (vätska direkt in i blodomloppet.)
Detta ska ske på ett hygieniskt sätt och är en snabbare väg att föra in läkemedel
istället för att de den längra vägen som är att svälja tabletter.

Nu är men hemma igen som sagt, blev en liten sväng om till stallet.
MEn nu blir det att göra iordning lite kvällsfika, memorera momenten som ska
vara till PVK samt förbereda och skriva ut lite papper inför intervjun på onsdag.

För övrigt ser min vecka ut så här:
Tisdag - arbete mellan 8-16
Onsdag - Arbetsintervjun vid 10 tidne på Mölndals akuten.
Torsdag - PVK provet vid 9 tiden.
Fredag - 9-14 är det tenta skrivining i Varberg.
Lördag - arbete mellan 16-22
Söndag - arbete mellan 16-22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0