mjukgörande ridpass

Blev lite pappersarbete att göra i stallet, inget farligt där inte utan
att skriva ihop papper som ska skrivas ut inför sommarens ridläger
på Valsängs RF. Sponsrade även med två bilder på två ekipage från
Valsäng som jag själv har fotat.

När det var klart blev det enmjukgörande pass för Tango. En vildigt
mysig herre, tung i kroppen men var steg i höger sidan så det blev
först atta värma upp honom i muskelaturen innan jag kunde börja
arbeta med honom. Det blev mycket variationer av kyras fyrkant,
lite över böja, skänkelvikningar och efter ett tag så mjuknade han
sakta men säkert.

Kännde över honom innan han fick komma ut i hagen igen.
i morgon blir det att rida en ponny vid namn "Bojen".

Min spännings huvudvärk släppte så det hjälpt mig med fast nu är
den åter tillbaka så hoppas att jag kan sova i natt utan problem av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0