Norpan

13 Februari
Hade absolut ingen anning om vad vi skulle pyssla med idag innan jag kom till stallet.
Under ryktningens gång beslutade jag mig för att tömköra igen. Sagt och gjort, ut kom
vi paddocken och skrittade runt lite först innan jag tog tömmarna. Norpan lyssnade väldig
bra på vad jag vill et´tt hon skulle göra. Tydligen för bra när jag skulle ta in henne på
en större volt vilket blev en 10 meter volt. Söt som är kan man ju inte bara sluta att
le. Styrde ut henne i paddocken innan jag testade på nytt och det gick bättre.
 
14 Februari
Kan inget annat än bara njuta av att kunna sitte upp på en 4åring barbacka i enbart
repgrimma och tyglar, det är så underbart att jag kan lite på henne i de lägena den
korta tid vi två har känt varandra. Sitta upp och lulla omkring lite, lite lättare trav
när man har en isfri långsida och sedan bara låta henne slappna sträcka på sig
och vandra på. Det är inte många unhästar jag har suttit på men aldrig suttit på en utan
varken sadel eller bett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0