Uteritt, Norpan, 6 februari

Blev en längre härlig uteritt idag, la märke till i uppsittningen att så länge jag
inte kör foten i stigbygeln och utan tar benet över sedaln och glider över i sedaln
så stor hon still autan problem. Upp ´kom jag i sadeln idag vilket var skönt
att inte behöva mixtra med det, Någon annan dag fram över ska jag träna med
hennes så att jag kan sitta upp ordenltigt med foten i stigbygeln.
 
Iväg kom vi på uteritten, skrittade upp samma väg som jag gjorde tidigare under
förra veckan men fortsatte nu in på en grusväg, blev blev lite trav stund tals där
det inte var någon snö eller is (efter det hel knäppa vädret dagen innan).
pigg och framåt var damen och fullt sjå att kolla på allt som var i hennes väg.
efter en bra stund ridning på grusvägen vände vi om, efter som hon nu hade
slappnat av en hel del så började jag att försöka få henne lite lägra i formen
men kvar i en fin balans och skritta frammåt, hon stretade emot lite i början
innan hon insåg hur skönt det var.
 
Väl tillbaka i stallet så fick hon sig en liten massage genomgåång över ryggen,
vissa ställen var helt underbara medan andra kittlades lite ístället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0