Ny vecka igång kickad

Då var en ny vecka igång, med två avklarade föreläsningar idag så har jag i stort 
sätt nu satt igång den ordentliga tenta plugget inför fredagens tenta. Kommer
bli lite pauser mellan allt, i morgon blir det vårdcentralen för att ta lite blodprover
svänga inom apoteket och se om jag kan få tag på lite avmaskning till Zingo. 
Han är hungrig i stort sätt hela tiden så nu är det allt på G att avmaska honom igen. 
 
För övrigt blir det fördigshetsträning på torsdag då jag praktiskt får träna på att 
ta blododling, hantera en CVK (Central Ven Kateter), subkutan venport (port á kart)
samt lära mig hantera en insulin penna. 
 
Blododling har jag fått ta på jobbet samt insulinpenna hanterade jag mycket när jag 
jobbade inom hemtjänsten. CVK och subkutan venport observerade jag under 
praktiken i höstas. 
 
Men, men, nu blir det att stick ut på en kort joggingtur. vet att klockan är över 21.20 
men är hyper pigg och för göra mig av med den energin känner jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0