Skönt lättnad i skolan

Nu är tenta inspirationen åter på topp igen efter att äntligen klarat av Läkemedelstentan som bara har hängt efter mig hela tiden. I lördags morse lyckades jag se resultat av ett G på mailen, vilket var en gigantisk stor lättnad som flög iväg från mina axlar. Det blir nu att ladda om och plugga inför andra delen av läkemedelstentan som skrivs om två veckor. Så blir att ligga helt enkelt. 
 
Har även blivit godkänd på min praktik vilket menas med att jag har två semiarie kvar på denna VFU kurs, otroligt skönt. Sedan drar två tråkiga kurser igång, bara att kämpa sig igenom dem. 
Sitter för det mesta ibland och försöker komma på ett ämne att skriva om i C-uppsatsen som drar igång till våren. Kan fortfarande inte tro att jag verkligen har gjort hälften av utbildening men det känns allt mer och mer på jobbet, känner mig säkrare i mina beslut som undersköterska och känner att jag kan vara med och diskutera med sjuksköterskorna på jobbet. Roligare och roligare och jobba för varje gång. 
 
Tack vare den lyckade praktiken så har jag fott jobb erbjudande både som undersköterska till sommaren 2014 och även när jag är klar sjuksköterska, jag har arbete där jag redan jobbar, samt eventuellt funderat på att söka mig till sahlgrenska akuten till sommaren 2014. Återstår och se hur jag gör helt enkelt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0