Läskig, spännande, fräckt

Redigt äckligt men ändå roligt att se sin egna hand göra en massa saker som man själv inte
beodrar den att göra. Idag i slutet av praktiken så var jag med arbetsteraputen, hon skulle arbeta
med en liten apparat som genom ström sänder ut impulser till en kroppsdel att börja arbeta. 
 
Detta gör främst i behandlings syfte för de patienter som drabbats av en stroke med förlamning
i armar, ben, rygg och nacke. Främst är det för att se om det finns nervinpulser som kan sända
signaler till kroppsdelen att röra på sig. 
 
Bara för att få en inblick i hur det fungerar ännu mer så kunde jag inte låta bli att testa detta verktyg.
Så med hjälp av två "paddar" med slags ström sladdar kopplade till den lilla apparaten. Dessa två 
paddar satter fast på två olika ställen på min underarm, med hjälp av dosan kan man reglera
vilken intesitet som ska ges. När det var vid nivå 17 så satte hela mina fingrar på och sträcka sig samt 
böja sig uppåt (hade handen liggande plant på bordet i början) för att sedan hela handen vrider sig uppåt
från bordet. Där efter rotera som den vill i detta läge, i detta läge så gör jag absolut ingenting med handen. 
Som ett sista test i det hela beodrar jag min hand personligen att ge motstånd att ha handen ner i 
bordet under tiden dessa impulser ges, handflatan stannar kvar men fingrarna rörde sig upp från bordet. 
 
Redigt fräck att det funkar, samt hur en liten mackapär kan styra en egna hand utan att man gör något
fysiskt själv. Läskigt och farsinerande samtidigt, satt mest och skrattade åt det hela, det bara går inte
att beskriva hur det känns att ha en hand som inte lyder en själv samt hur impulser gör detta. 
 
En sak som bara måste ses för att kunna förstå det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0