Livets mysterium.

"Life is a mistery"
 
Vem har egentligen inte kommit fram till att livet är en stor gåta? varför man ska stöta på vissa ting under livet gång. 
 
Från och till kommer dessa frågor upp för mig själv, sitter ofta och reflekterar dessa och ser de ur olika synvinklar hela tiden. 
 
Se till det jag har skrivit om de bank ärenden jag haft det senaste där någon lyckats komma in på min internetbank och föra över alla mina sparpengar ut till ett okänt konto. 
Tankarna som bara skjuter fram är:
- Hur kan någon en tänka sig att sno saker från en annan, hur kan man sjunka så lågt att ens göra det?
- Vilket samvete har man då man beskäl något från en annan en person utan att fråga?
- Hur mår personen som gör det hela, vilka anledningar har den personen till att utgöra hela handlingen?
- Är det något som ligger bakom det hela och ber andra personer att uträtta händelsen?
- Hur går deras tankar till den som blir drabbad?
- Hur skulle någon annan än mig själv må?
- Vad hade hänt i utredningarna om de några små extra detaljer kom fram i en utredning?
 
Frågorna bara ramlar fram, men vart finns då svaren?
 
Många gånger får man gå till sig själv, hur hade jag själv reagerat ut ifrån dessa olika parter. Vad är det som skulle få en att genom gå handlingen och för störa en säker situation i en annans liv?. Vem vill inte ha svar på hur den personen som utgör handlingar har för synpunkter på det hela eller att denne är totalt insnöad på att göra det och inte tänka på känslorna som dyker upp. Svaren lär vi trotts allt nog aldrig få höra förens den dagen då de personen som utgör de dåliga handlingarna träder fram och berättar. 
 
Om vi ska återgå till mysteriet om livet. Olika händelser har många olika anledningar till varje person, många av dessa kommer för att stärka ens självförtroende, en styrka att kunna hantera näste händelse av liknande araktär. Medan andra sjunker en bra bit ner och behöver en längre tid reflektion över det hela och andra agerar direkt och gör något åt det. 
 
Livet är alltid ett mysterium, vi stötter på så mycket olika ting varje dag som är både bra och dålig, mycket handlar där emot hur vi själva hanterar de olika situationer. Något som vi människor bör tänka över i varje situation är just att tänka oss hur vi som egna levande personer ragerar i de olika situationerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0