Lång väntan!

som några känner till så har jag nu haft förmaksflimmer någragånger det senaste året. Samanligt ca 7 gång sedan i början av september 2015 fram tills nu. Den senaste av dem var i maj månad och den var totalt oväntat. Hade vaknat med en yrsel som jag inte kunna finna ut vart den kom ifrån hade känt på pulsen men den var normal, yrseln försvann efter en stund så passade på att städa huset på förmiddagen. väl på jobbet så återkom yrseln när det var dags att byta om till arbetskläderna. Började då fundera mera över det och gick bort till avd jag skulle vara på och kikade på en av monitorerna som visade att jag hade en puls på runt 120. Blev att haffa en av kollegorna som hjälpte mig att ta ett EKG som bekräftade att jag då hade ett förmaksflimmer igen. Istället för att jobba blev det att vandra över till akuten och skriva in som patient i stället. 
 
Det hela skulle dock inte sluta där med att bara få en elkonventering och hem utan det blev att jag lades in på hjärtavdelningenför frekvens reglering och insättande av blodförtunnande. Var inte direkt det mest glädjande beskedet, vad skulle man göra, bara att infinna sig i det hela. Låg inlagt i 2 hela dygn. Det beslutades även att en remiss för ablation skulle gå iväg till stock den dagen den 16 maj 2016. Sagt och gjort fick gå hem med ökade medicindoser och början med blodförtunnande inför en väntande elektiv elkonventering och senare ablation. 
 
Detta flimmer höll på i 5 dygn innan hjärtat hoppa tillrätta till sinus rytm av sig själv. som tur är har hjärtat gått Som det ska under hela sommaren, vilket är skönt i sig. Nu är det bara att invänta tiden för Ablationen ska dyka ner i brevlådan. Om 8 dagar har det gått 3 månader sedan remissen skickades och enligt vårdgarantin ska man vänta högst 30 dagar innan en förfrågan görs om behandling inom ett annat län önskas göras. 8 hela dagar kvar tills dess dock. Det som är det segaste av allt är att jag inte vågar boka upp något i allt för lång tid framåt. Vet ju inte när jag väl får en tid  och då kan det gå från 1 till några veckor som den görs.
 
har så myclet jag vill göra på min fritid som att nu bygga trädäck på framsidan av huset. Få klart ena folkracbilen inför hemma tävlingen den 3 september och näst kommande tävlingsdatum, frågan är ju mest när och jag ens kommer att köra dem. Vågar inte heller boka några längre resor, allt för att slippa och ställa in resor och liknande pga att tid för ablation väl kommit. Vill göra så mycket men vågar inte för invänta tiden till ablationen. Längtar tills det hela är över så att jag kan leva igen, kunna boka in en massa saker och få saker gjorda på ett mer avstressande sätt. 
 
Men nu blir det att avnjuta 2 veckors semester som tyvärr började i sjuksängen med halsont och besvärlig hosta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0