Tuffa veckan är startad!

Nu är den första och tuffa veckan startad. Skönt på sitt sätt men ändå lite ansträngande. 
 
Jobbade i måndags och körde sedan till garaget, fick sålt en hel del saker på plats inför avvecklingen av folkrace delen. Väl hemma blev det i stort sätt att stupa i sängen för att förebereda sig inför tisdagens första skoldag. 
 
Tisdagen drog igång, körning till Borås, trafiken flöt på fint och hittade smidigt fram. Sedan kom det svåra att lokalisera lektionssalen vilken tog sig en liten stund. Hade intro information ihop med IVA och Anestesi vubbarna. Var väl som en intro ska vara, en massa fakta, information och presentationer av lärare m.m. Efter som det sedan blev en längre lunch passade jag på att gå ner till torget, fann ut att biografen låg kvar på samma ställe, en massa affärer hade bytt plats sedan jag flyttade från Borås för 13 år sedan. Fick jagat fatt på ett USB minne för bilderna som jag fotade i söndags (slänger upp en bild i slutet). Blev en kort lunch del på en av cafeerna på torget innan det var åter dags att gå tillbaka till högskolan. 
 
Inför den andra delen av dagen så var det klart mycket svårare att finna lektionssalen, vet ej hur mycket jag försökte finna ut någon slags karta för att se var jag skulle samt hur jag skulle gå, sprang ut och in från byggnader för att kunna lista ut något för de flesta kartorna fanns ju bara på utsidan av byggnaderna. Efter ca 25 min lyckades jag äntligen finna till lektionssalen, alltså var det en omöjlighet, fick till och med fråga lärare och elever till slut. 
 
Ack så skönt det var att få sätta sig i bilen och köra hem efter en intensiv dag med massor av fakta och information samt litet avslut av en föreläsning. 
 
Idag (onsdag) blev det arbete, lung dag på jobbet vilket var behövligt. Kunde passa på och skriva ut powerpointen inför föreläsningen på fredag om Chock och Multiorgansvikt som är första föreläsningen på akutmedicin kursen. 
Efter jobbet bar det iväg till Falkenberg för en kväll på motorbanan och bemanna rescue teamet inför kvällens Gatuhojs träning. Regnet silade ner och blev mer och mer innan det ens hade dragit igång. Ca 30 min i träningen så var den fortfarande inte igång pga regnet och beslut togs sedan om att inställa träningen. Packa ihop ambulansen, in med väskorna till sjukvårdsstugan innan jag for hemmåt tidigare. 
 
Torsdag : Skolan 
Fredag: Skolan
Lördag: Jobb
Söndag: Jobb. 
 
Kollegans häst Lartan som fotades i söndags. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0