Helgen är avklarad.

Fredagen blev en dag med förläsningar på skolan mellan 9-13. Sedan direkt vidare till Kungsbacka och lite träning på gymmet. Väl hemma så blev det att städa köket samt plugga lite innan avkoppling i soffan ihop med min far som kom hem till mig. 
 
Lördagen blev det tidig uppstigning och dra på mig rescue kläderna. Lite pluggsaker och min ipad fick åka med ner till Falkenbergs Motorbana. Blev att ställa upp i ena ambulansen under helgen Classic tävling som var. Gamla racingbilar som skulle tävla årets sista tävling på motorbanan. Under lördagen så hände alla smällar framför vår postering. Blev att gå över banan och hjälpa till i den sista smällen som blev, blev losstagning av förare. 
Dock hade vi inte heller någon direkt tur med fädret, duggade, spöregnade eller en minimal glimt av solen var det som dagens väder bestod av. Blev även lite studier i mellan varven.
 
Söndagen var det påt igen, en betydligt lugnare dag i solskenets tecken. Lyckades till och med få lite solbränna under denna dagen. Dagen har flytit fram smärtfritt och fick chansen att plugga under tiden. Sedan small det till mitt framför posteringen i näst sista racet. Det var motorras som skedde, vilket blev att gå ut och hjälpa till att sanera en bra bit asfalt med motorolja. Sista racet kom till slut igång och flöt smärtfritt fram. Efter tävlingen blev det att plocka ut handskar och dylika ting från ambulanserna medan två andra städade i sjukstugan. 
 
Söndags kvällen väl hemma var jag helt slut, någon längre uppesittar stund blev det inte, stupade i säng vid 21 tiden, lika bra var nog de för första praktikpasset på ambulansen började vid 07:00 på måndagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0