Under helg

Sitter här njuter när jag tänker tllbaka på helgen hos Malin i Ängelholm, tre dagar med mycket glädje och skratt, föl mys och mer där till. 
 
Fredag
Började dagen med en intervju i Halmstad till uppsatsen, något som är så underbart bra är att varje intevju blir bättre och bättre för varja gång. intervjun i fredagen ville jag att den aldrig skulle ta slut för så mycket intressanta delar som informanten del gav. Har lyssnat igenom intervjun två tre gånger och verkligen snappat åt allt intressant som informanten beskrev och prata om. Så givande och lärorikt. Tyvärr blev intevjun avsluta och jag längtar så mycket efter att alla intervjuerna är klara så att resultatet kan börja skrivas på. Nilo har nu de sista intervjuerna innan det kan på börjas. Längtar!
 
Efter Halmstad bar det vidare till Ängelholm, efter att ha packat in de jag hade med mig hos Malin så blev den en promenad på stan. En mat bit på en av resturangerna innan vi avklarade Ica och Systemet på väg tillbaka. Efter lite vila så körde vi hem till Malins faster, Malin skulle visa henne bilder som hon fotade på förra helgens utställning av miniatyrhästar. Efter lite bildvisning och rabarerpaj blev det äntligen dags för lite häst mys. 
 
Alltså denna underbara goden vågade efter lite om och men komma fram till mig och som hon njöt av att bli kliade på halsen.
 
Hur söt får man va?
 
 
 
Hon är av rasen Amerikansk miniatyrhäst
 
 
Efter allt detta häst mys blev den hem till Malin och avnjuta lite mat  och promenad till liten öppet zoo liknande park i närheten blev det sedan en ren slappe kväll i soffan med varsin rom och cola och godisdrink. 
 
Lördag
Efter lite frukost tog vi oss ut på en promenad innan den värsta värmen började anstorma dagen. Rundan blev på 5,5 km och lite mini styrketräning för min del på ett utegym som fanns ut med rundan. Väl tillbaka blev det varsin dusch, fick även massera Malins stela axlar innan det var dags att hacka grönsaker och förebereda fisken inför kvällens bestyr.
 
Vi hann även med lite brygghäng i solen.
 
Vid tre tiden kom tre av Malins klasskamrater och då startade festen med drinkar och partylek vid namn picolo som spelas vi en app. Otroligt mycket skratt, lagom till att de andra två eftersläntrarna kom så blev det dags för fisktacosen. Suveränt gott och så fort border var avdukat så kom nästa spel fram vilket blev Rotten Apples. Livat vart det under hela kvällen efter en hel del dansande och sjungande så bar det vidare till Helsingborg och lite krog häng.
 
 
 
 
Söndag
Oj vad seg man var under morgon men dagen blev att kasta igång oavsett att städa bort gårdagskvällens bestyr för att göra om lägenheten till en välkommande intryck till Malins familjs anstormande och firande av Malins 29 års dag. 
 
Åter igen njöt vi av solens underbara bestyr från bryggan efter frukost och städning av lägenheten och denna gången hade vi lite besök ut med bryggan med av denna krabaten
 
 
 
vid ett tiden anlände sedan Malins familj medn en stormande del. Suveränt god mat och efter rätt. Dock hade jag otur att magen inte ville vara min bästa ven helt under hela dagen men det var bara att bita ihop och försöka njuta av allt och ha trevligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0