Stressen försvann och lugnet börjar ta vid.

Tiden flyger fram åter igen och dagarna har gått i ett. Mycket har hänt på olika sätt den senaste månaden som jag skrev här. 
 
 
Den största saken som skett är att Magisteruppsatsen äntligen är färdig och finns nu även att läsa digitalt via denna länken: När det prehospitala uppdraget blir övermäktigt - Sjuksköterskors erfarenhet av att vårda barn med hjärtstopp
Att ha uppsatsen färdig och godkänt var en stor sten som lättade från mina axlar och känslan av att kunna koppla av inbringar mig varje dag. Ända sedan skrivandet startade av uppsatsen har jag gett all min fritid till att få den färdig, och dessutom jobbar runt 120% under sommaren. Ja ni hör nog att jag inte hade så mycket tid till annat. Vänner och träning har blivit lidandet för detta och det har jag allt lagt märke på kroppen som fyllt igen lite av det som jag hade tränat bort i våras. 
 
 
Den andra delen är praktiken som jag på ett sätt har bävat för men som på första dagen inte kunde bli bättre än jag trott. Har två helt underbara handledare som vill göra allt för att få miog godkänd då de snabbt har sätt mina potentialer och frågat lite om mina kommande arbetsplaner. Att dessutom ha roligt samtidigt som jag får en mycket bra inblick i ambulansverksamheten inom SÄS och ambulansen i Borås så är jag nu fast besluten att hela praktikenperioden kommer bli mycket rolig. 
Få se vad praktikperioden har att framvisa. Eftersom ambulansverksamheten i Halland inte verkar vara riktigt sugen på att ha mig i deras verksamhet så börjar jag allt fundera på andra verksamheter som är intresserade istället. Den dagen hoppas jag så innerligt på och så får vi se vart mitt kommande arbete kommer att vara någonstans. 
 
Men ett lugn i tillvaron kan jag äntligen slappna av och börja blicka framåt igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0