Norpan 23 Februari

Hade ju varit så skötn att ge sig ut på en ridtur i solskenet och då blev det inte.
Väl när vi lämnade stallet så kom molnen och belamrade himlen, tråkigt men
var endå inte farligt kallt trotts de 3 minusen som var.
 
Norpan var pigg med mycket energi vilket la märkes till när jag skulle sitta upp.
För det första vill hon inte stå stilla och så fort hon trodde jag sate foten i stigbygeln
så for hon bort ifrån mig och pallen. Vilket jag inte gjorde denna gången.
I de läget behöver jag bygga upp ett förtroende till henne, det kan ta tid men
jag ska kunna sitta upp med foten i stigbygeln om det så ska ta ett halv år eller år
frams tills dess.
 
Vissa stunder kände jag att hon absolut inte ville lyssna på mig utan bara trava
iväg snabbare. Så blev mycket fokus på tempoväxlingar, lugn fin trav, arbetstrav,
Skritt och lite halter var stans. Efter en tag började hon lyssna en del men full fokus
hade hon på mig när vi nästan var tillbaka till stallet. Attans för att paddocken
är frösen med stora is partier på vissa ställen. Bara att invända tövädret när det nu
ska komma.
 

Fotad för ett tag sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0