Brandstationen



Var idag på branstationen på ett studiebesök med Skydd & Säkerhet.
Hade givet vis med mig kamerna och fotade lite av de två övningarna som vi höll på med.
Den ena var att släcka en liten brand med en kolsyresläckare. där var det viktigt att först ta ut sprinten innan man går fram och sätter sig på huk en lite bit ifrån. riktar munstycket mot elden innan man trycker på handtaget. Det behöves inte mycket för att släcka elden. Den andra övningen var som nog många känner till att släcka en brinnande docka med en filt.

Jag provade på de båda övningarna och fick kredit för att jag var snabbt med kolsyresläckarn och jag fick släckt en stor eld på dockan. Sabina tog lite bilder när jag gjorde det hela. Annars tog jag en hel del andra bilder.

Roligt var det och nu ska jag skriva en kort sammanfattning av det hela och lämna in. Har även tusen andra saker att göra inom skolarbeten. Så nu blir det att plugga fram till 21.00 då Gery´s Anatomy börjar.


Marie visar hur kolsyre släckaren ska användas.


Dockan som jag skulle släcka.


Jag som släcker dockan med filt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0