Städat i lektionsstallet

Oj vad tiden rinner iväg, den är redan halv elva och jag borde
ligga i sän gen nu. Efter dagens hårda slit på Valsängs så borde
jag vare helt döds trött, men har tydligen lyckats komma unden
den.

Första man fick göra är attplocka ut lite hästar och sedan hjälpa
till att mocka ur hela lektionsstallet. Det tog en och halvtimma
då vi var tre stycken som gjorde det hela. Soppning av bygget
gjordes det med. En fick med macka och bulle kom väl behövde
på pass mellan mockning coh soppning.

Vid lunch fodringen gick jag ner och gav ögondroppar till Sultan.
Sista mödan gick åt att förflytta alla tävlings hindrena ifrån
paddocken till ridhuset, fick köra skodan en hel del och bära en
massa men vi var tre stycken, en skoda och en traktor så det
tog bara 2 timmar.
    Men det blev att snabbt fara hem och duscha
och sedan upp till Almö livs och handla student och dödelsedags
present till Johanna.

Har haft mys pys med två olika jordgubbstårtor Johanna och
Kattis så sitter jag nu här och ska strax lägga mig för dagen
Blir en del att pyssla med på Valsäng i morgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0