1:a besöket i stallet

När man kommer till stallet så ser man Lady lägga sig ner och rulla
vilket glädje mig otroligt mycket, inte nog med att hon är vacker men
att lägga sig ner och rulla på ett nytt ställe är kanon, ett tecken på att
hon trivs. Har även hört att hon har vaktat Lane när han låg och sov
tidigare idag vilket är roligt det med.

Hon ville inte riktigt följa med mig in från hagen men med lite övertalning
och hon fick stanna och kolla att de verkligen var kvar så följde hon
sedan glatt med. Inne i stallet skulle hon kolla in allting, efter en stund
kunde jag ställa upp henne på gången men oj vad hon vred sig för att
kolla runt omkring. Men så fort jag började borsta henne slappnade hon
av och kollade in vad jag gjorde istället.

Efter som hon fick komma in och var duktig inne i stallet så fick hon lite
godis som belöning och det gillades. Glad blev hon när hon insåg att
hon fick gå ut igen, stannade vid mig i öppningen en stund innan hon
lunkade genom hagen och ställde sig för att äta. Efter att ha plockat in
det jag har använt gick jag ut och satte mig i hagen och kollade på henne,
Marre och Lane. Mys hästar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0