Glädje!!!!!

Idag satt den, snacka om en helt annan Lady. Visserligen var hon trött
efter gårdagen, men ack vad hon har tänk och fundrat sen dess, vilket
hon behövde. Gick ifrån mig i hagen men efter att jag har följ efter henne
en bit så satte jag mig sen ner på huk och då kom hon gåendes.

Inne stallet var hon en ängel som hon brukar vara, myste med henne
långe med borstarna och snyggade till manen och började ge mig an svansen
med piggborsten men orkade ej ta hela svansen. Vilket jag får gör i morgon.

Uta på ridbanan så satt Bx upp först, man märkte direkt på henne att det
var en helt annan häst, hon var mycket lugnare och arbetade bättre på
frammåt och lyssnade efter nästa hjälper.

Sedan satt jag upp och snack om en helt annan häst än igår, märktes att hon
var trött men hon försökt ändå öka traven vilket jag inte tillät och tog då in
henne på en liten volt för att göra det jobbigt och hon saktade av något och
kom in i en lugnare trav och tog då ut henne på större volt. Gjorde det samma
i andra varvet innan vi avslutade för dagen, hon gäspade stort och var mycket
trevlig. Skrittade av henne gåendes runt sommarhagen vilket hon njöt av.

Blev lite spolträning med vattenslagen innan hon fick komma ut i hagen.

Blev lite bilder från dagens pass som kommer upp under kvällen med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0