intervall träning

Skrittade fram runt sommar och vinter hagen. Passade även på att
ta en lite tur i den lilla skog som finns när stallet, skulle gå över ett
dike som han absolut inte ville över.
Jag gav mig verkligen inte och försökte på nytt sätt och även komma
på nya saker för att få honom över men det gick inte. Hoppade till
slut av och ledde honom uöver diket och då gick det fint.

Gick med honom tillbaka till stallet då jag inte kunde sitta upp direkt
från marken. Vi stannade sedan i paddocken där jag försökta jobba honom
i form och ställning vilket han inte ville idag.

Passet i paddocken gick i ca 20 minuter och det blev istället lite intervall
träning med skritt och galopp. Han ville inte trava så vi galopperade
mycket på stora mitt volten istället och snacka om att jag är nöjd med galoppen
jämfört med när jag började med honom. Han orkar hålla igång betydligt mera
och jag kan även reglera tempot lite vilket inte ens gick när jag började
med honom i augusti.

Skrittade sedan av honom gåendes i paddocken innan han fick komma in i
boxen och tömma blåsan och dricka vatten innan han fick komma ut
till de andra i hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0