Getmossen



Var ju iväg igår och red en nordis som står ett litet stall vid Getmossen
i Värmland. Det var inte bara nordisen som bor här uten denna shettis
(se bild ovan) somverkligengjorde sig bra på bild. Det fanns även en
fjoding vid namn Dollar och två islanshästar.

Nordisen hade ett norskt namn som jag ej lyckas komma igår.


Trotts allt att jag inte hade ridkläder med mig utan satt upp med jeans
så gick det bra trotts allt.

Pappa fick åka häst och vagn bakom Dollar vilker blev att han fick sköta
om kameran.



Det blev en ridtur med att börja känna av vart jag hade nordisen.
Började med att göra halt på mitt sätt vilken han inte förtsod i början men
det tog absolut inte lång tid innan han fattade och gjorde det bra.
Skulle absolut inte vandra bort i från Dollar, efter lite längre stretande mot
mig gav han sig motvilligt och jag kunde arbeta honom i en lugn trav fram
och tillbaka bakom Dollar och vagnen.

Avslutade med en liten stogrunda innan man återvände till gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0