Städningen är smått påbörjad

För några dagar sedan skrivs en "To do" lista om saker som behöver snyggast till i huset mitt. Vilket menas med att städa och tvätta. Det som är alldra bäst med en to do list är att kunna strycka över de saker som är gjorda. 
 
Idag kunde jag strycka av frysen inne, den blev avfrostad igår kväll med hjälp av min far. Idag rengjorde jag lådorna innan de fick komma tillbaka in i frysen. Varorna som fanns i den är nu sorterade och bättre placerade så att man slipper leta efter varorna. Fick även en rush och dammsög golvet i köket och köksmatten for in tvättmaskinen. 
 
Dock är det mycket kvar som ska städa och snyggas till och gås igenom, det bästa med pluggandet är att detta blir en bra paus för hjärnan. Att arbeta praktisk med något annat för att återfå motivationen och fokusen på skolarbetet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0