Älskar när skrivande tar form

Sitter här på kvällskvisten med alla intervjuerna framför mig och Onedriven igång. Resultatet knåpas på till och från under dagarna och äntligen har formen av resultatet verkligen format till sig. Så skönt när poleten faller ner och upplevelsen om att en del är snart helt avstökad på allt skrivning blir så lättande i själen. Läser intervjuern om och om igen för att verkligen plocka ut alla viktigt detaljer och leta efter det där speciellt citatet som hör ihop med varje mening under varje rubrik. Älskar att veta att allt skrivande går snart mot ett helt avslut och längre fram en färdig magisteruppsats. 
 
Att sitta här med uppsatsen vid 21 på kvällen efter att ha arbetat 5 dagar i rad varav dubbelpass igår så är jag verkligen förvånad över vilken energi jag har till skrivandet. I morse var jag så trött och snoozade 3 omgångar innan jag tvinga mig ur sängen en kvart innan jag skulle sitta i bilen och köra till jobbet för arbetsdag 5/6. Hjärnan var trött och benen trötta när jag körde men. Pausade visserligen när ajg kom hem och kollade på Dam och Veteran finalen som sändes live från Gnagaredalen i Vimmerby där årets Semesterrace i Folkrace pågår. Troligen var den de som gav mig nu energi till att knåpa vidare på uppsatsen. 
 
Är nog bäst att återvända till uppsatsen medans energin finns inom mig och natten kallar. Tur jag har sovmorgon och börjar inte jobba förens vid 14 tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0