Vi är som öar i havet.....

" Vi är som öar i havet, åtskilda på ytan med sammankopplade på djupet. " // William James. 
detta citatet gjorde att många av mina tankar bara vandrade iväg under tiden som jag läste detta ut en bok som jga nyligen har påbörjat. 
Citet beskriver så mycket för en så liten sak som får en att reflektera, fundera och skapa en förståelse på samma gång. Alla är vi olika men på samma sätt är vi lika. Vi har samma mål men tar vara på delarna på vägen på olika sätt. You name it, många olika sätt och ta vara på olika saker. 
 
Är i en fas i livet där jag inte vet riktigt vem jag är, ella jo till viss del. Men är mitt i ett psykologisk kaos där jag försöker finna förståelse över mig själv. I samband med detta så hittade jag denna boken för några veckor sedan hemma hos min mor och passade på att låna med mig den hem. 

Se boken nedan:
 
Det var i denna boken som jag fann citet som startade detta inlägg som även gav starten till detta inlägget. 
 
Ett annat citat gjorde att jag åter igen försvann bort i olika tankar och funderingar. Citater är:
" Fråga dig inte vad världen behöver; fråga dig vad som gör dig levande. Ägna dig sedan åt det. För vad världen behöver är människor som blivit levande." // Harold Whitman
 
Tidigt i boken så finns den en del där det står:
" Du kommer att stanna upp i läsningen och låter tankarna vandra iväg."  Så sant, för det är just det som boken gör för mig. Läser en bit innan tankarna vandrar iväg till hur jag upplever det och även skapar mig en lite förståelse hur jag aggerar ut efter allt jag varit med om och det i säg gör att jag kan få en liten förnimelse över hur det påverkar mig, samt över vad det är jag utstrålar. 
 
Detta inlägget är av många olika ting och kommer att vara oförstårligt mellan allt hoppande men en sak som jag verkligen tog till mig och som jag även gör i skrivandet på denna bloggen i olika inlägg har just med denna saken att göra. Var god läs texten på bilden under:
 
Det är den automatskrift som dyker upp i några av mina inlägg och många av delarna blir kanske svåra att finna en röd tråd i, men det är just det det finns ingen röd tråd utan det är ord som vara svamlar ut i mina fingrar som rör sig över tegenbordet, skapar texten utan att sitta där och reflektera elelr bearbeta det som kommer. På många sätt har jag redan använt mig av detta men då har ajg även fått en massa bannor stundtals men nu skiter jag i det, bättre att få ut det i text och skapa en förståelse på vad man får till sig på samma gång. 
 
En annan sak som jag har lärt mig att man inte får uttycka högt är just den mediala biten, men på något vis vill jag inte bita ihop och hålla det inom mig. När jag finner någon som tror på samma saker och upplever dem så vill jag tala om det men det är så många som hyschar en för att inte göra det offentligt. Fine vi har alla olika troende men det finns en sak som jag allid tror och det uppmärksammade jag även i samband med bästa vännens dotter för några/något år sedan med:
 
Alla föds vi med en förmåga och i min del så tror jag det på det mediala, kopplingen till den andliga världen. Många blir skrämda och vågar inte tro på det och lägger det då på hyllan och stänger det ute. När jag var runt 13 år öppnades min egan förmåga upp igen och jag blev själv intresserad av vad som egentligen finns utanför våra realistiska värld. I den åldern pratade jag inte om det för att det var så obeforskat men nyfikenheten gjorde att jag ville veta mera. 
Har alltid velat utveckla mig på denna biten och idag känner jag att jag äntligen är igång med processen till utveckling. Mycket för att jag börjar finna mig själv och håller på med det mer och mer, samtidigt som jag skapar en förståelse för det som varit och börjar bearbeta alla känslorna från den tiden som sitter fast inom mig. Att bearbeta min barndom som jag nu verkligen gör är startskottet till något nytt och utvecklande, det vet jag och det känner jag på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0