Dressyr

Idag stod det dressyr på mitt schema i stallet. När man kommer
ditt så ser man Mercy står inne med några av de andra hästarna.
Skönt tyckte jag och var glad över att han inte var våt efter dagens
regnande. Det var bara att byta om ifrån jobb kläderna till stallkläderna.

Efter att ha stått och mysit i boxen så fick han komma ut på gången.
Han var blöt när han fick komma in och fin gjorde han sig själv genom
att rulla sig i boxen så att spånnet satte sig fast där han var blöt.

Efter 40 minuter ryktande så kom vi äntligen utanför stalldörren,
skrittade fram honom runt en av hagarna för att sedan gå in i paddocken.
Han var bra fammåt fram tills vi kom in i paddocken. Kännde över honom
i båda varven och märkt hur han hade låst sig i det högra och kunde
inte riktigt forma sig för skänkeln.

Det blev mycket att jag gick in på volter, gjorde åttor, serpentiner för
att mjuka upp inner sidan. Gick även ut och gjorde skänkelvikningar
öppnor, slutor. Men efter mycket körande under hela passet med detta
så lossnade han ändå inte.
När det sker så har han svårt att hålla sig på stora volten i högervarv.
Utan han minskar den och är rak som en planka när han går, det var
allt segt när jag inte fick loss högersidan på honom. Men la även märke
till att sadeln inte satt riktigt bra och jag hamnade då även fel
med min sist och kunde då inte inverka så mycket på honom.

I morgon blir det att förbättra schabraket och lägga till en padd under
samt att se till så att allt sitter korrekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0