Uteritt

När man kommer till stallet så upptäcker man att någon har
låst in Mercys ägares nykeln till sadelkammaren. Tur var såg
jag en som har sin häst i stallet rida runt gårdens marker,
det blev att vänta tills hon kom tillbaka för att låna hennes nykel
till sadelkammaren.

Hade under gårdagen tänkt attg forsätta i paddocken med lösgörande
övningar men bestämmde mig för att jag hade så gott om tid idag
och att det var härligt väder så blev det istället en uteritt.

Han gick snällt på och stannade till för en höpåse som har försvunnit
ut till vögen med vinden som var under går dagen. Men mycket lugnande
och pratade så gick han till slut förbi. Skrittade idag in på en grusväg
som leder till Toms Betong. Vi travade dä en bit innan han saktade ner och
ville inte gå i närheten av Ventilations anläggning som låg en bit framför
oss. Han började då backa men jag försökte mana på honom frammåt.
När han fortsatte att backa så vände jag istället på honom och backade
honom åt de hållet vi skulle, vi höll säkert på där i en kvart innan vi var i
hög med anläggningen. Då vände jag honom om för att kunna fortsätta
på våran tur.
Han började om på nytt igen och vände på honom för att rygga till
trepunktskorsningen som var där. Väl framme så klappade jag honom för
att han gick dit jag ville även om det inte gick frammåt. Vända då honom
på nytt åt det hållet vi skulle och han gick fram några steg innan han
stannade upp. Hade med med ett spö men det lyssnade han inte, inte heller
min vikthjälper och skänklar. Samlade då ihop tyglarna och klatschade till
honom ite lätt och då blev han allt förvånad och gick frammåt istället.

När han väl gick frammåt så berömde jag honom jätte mycket, Vi fortsätte
på våran ridtur som blev kortare än vad jag hade tänkt mig men vi gick
iallfall frammåt och inte vände om för att gå tillbaka. Utan denna gången
vann jag våran lilla kamp för att visa vem ledaren var.

Vad riktigt glad och nöjd över honom när vi kom tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0