Stallet

Kom nyligen hem ifrån stallet. det blev ett dressyrpass idag trots allt.
Men det gulligaste jag såg var ju på stalltavlan.


Lite roligt och jag förstod att det var från Mercys ägare med :)

Till ridpasset nu.

Mercy var pigg och frammåt i början, lyssnade fint till hjälperna och trängde
sig inte innåt idag. Jag såg till i skritten att han behöll formen och ställde
sig på volterna och i hörnen. Växlade tempot mycket för att se hur han verkade
fråmmåt och det var då en fin bjudning som han gav på. Riktigt härlig början.

Efter att har gått i genom honom i skritten kom vi fram i trav, han var mycket
fin i vänstervarvet men så fort vi bytte till höger så tappade vi ställningen
och han ställde om sig utåt och fick en blandning av galopptrav då han tränge in
med bogarna. Så det var mycket att gå tillbaka till skritten och börja om på
nytt med ställningen och forma sig för innerskänkeln. Efter ett litet tag
gick det betydligt bättre.

Som avslutning på passet så valde jag att vi skulle göra två fattningar i varje varv.
Dett gjorde han kanon fest det var inom ramen OK. Han behöll galoppen fin även
om han inte var samlad så lyssnade han på ställningarna på volterna.
Han var fin i galoppen men där har vi otroligt mycket att träna på, speciellt att
få upp hans bärighet så han orkar samla sig i galoppen mera.

Var riktigt nöjd över passet och nu ska vi båda träna för Elin W på lördag kl. 10
så det var bra att det funkade kanon idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0