Mercy

Efter att han har gått mycket ifrån i onsdags - söndage så valde
jag att ta en lugnt pass i paddocken, det vill säga skrittarbete.

Efter som han har svårt att ställa och forma sig i högervarv så
blev det mycket träning av det, men till förgäves.
När man ber honom att gå rakt frammår i högervarv så ställer
han sig utåt och tar sig in i mitten. Medan när man går i vänster
varvet så funkar det hur bra som helst.

När jag sedan försöker forma honom för innerskänkel så vill
han inte lyssna på min skänkel hjälp och jag kommer då automatiskt
helt fel i sadel och ger fel vikthjälper. Han spänner sig då går
istället vänsterställt i en volt åt höger. Ryggaktivitet får man inte
mycket fram utan det är hela tiden bara ställningen som han
funkar i åt vänster.

Idag funkade det att ställa om honom åt höger och få honom
runt innerskänkel enbart på 5 m volt och det är ju inte bra, när
jag då kräver honom att öka ut volten då bärjan han streta emot
och vägra behålla ställningen utan går då helt rakriktat och
helst med bakdelen förre. Så det är otroligt mycket arbeta
som vi två behöver göra. Och jag bara längtar till söndag då
Elin W kommer och tränar oss. Vi är verkligen behov av samt
hur jag själv ska kunna göra för att hjälpa honom åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0