motsträvigt

I början av dagens pass var han fin och mjuk och lyssnade, men
allt efter som vi arbetade mer så blev han allt mera motsträvig.
Lyssnade inte 100 på skänkeln som han har gjort innan, han la sig
innåt i volterna och vill absolut inte arbete fullt ut. Men hade bestämmt
mig för att vi skulle arbeta i paddocken och jobba med ställningen
i båda varven samt att få en stor och jämn volt som vi brukar
ha problem med.

Började jobba i högervarvet och han gick bra frammåt med en vin ställning
jag drev honom fram till bettet och det gick kanon, gick där i två varv
innan jag bytte till vänster där vi föll pladask ifrån det fina ner till
det verkliga jobb momentet. Det blev ställa, ställa och flytta ut honom
till den stora volten, vi höll nog på där i en kvart innan han sakta
sökte sig utåt med en bra ställning. Jag nöjde mig bra då i skrittan och
travade fram honom.

Här var det ju att finna den härliga tempot som gjorde det mjukt för oss
båda, men vi var långt ifrån den idag. Det varväll två gånger som vi fann
den men under enbart två tre steg sen höjde han huvudet, tog betet
och vill absolut inte. Började då om ifrån skritt igen. Det blev bättre
men inte fullt så bra som vi har lyckats. Gjorde även tre fattningar
i vänstervarvet där det tog en stund innan vi kom upp.

När jag kännde att det började lida mot sitt slut så travade jag av honom
och i högervaret ställde han sig utåt och fick det jobbigt och trava.
Var på med att ställa honom innåt för att han skulle på det enklare. När
han gick bra där så mjuknade jag mera i handen men då ställde han snabbt
om utåt och hade det jobbigt igen. Så det blev att vi arbetade mera på
det att kunna göra två fina och mjuka varv på volten innan vi skrittade
av.

Kommentarer
Postat av: D A N I E L A ♥

- kikar in allt bra?:)

2010-09-26 @ 14:20:47
URL: http://danielas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0