Uteritt med Mercy

Som jag hade planerat så skulle det bli en uteritt men beroende
på hur lång den skulle bli, det visste jag inte. Sist så blev det
en kort runda men vi kom frammåt efter 20 minuters trilskande
då. Idag blev det bara lite trilskandes på ca 8 minuter innan
vi kunde rida vidare.

Kännde verkligen hur pigg han var i början. Det var många ställen
som jag fick lugna honom för att han inte skulle rusa iväg i iver.
Jag red samma väg som jag red på honom för första gången vi
två var ute själva, då trilksades han i en timme med mig.
Men nu var det enbart en gång och jag slapp att sitta av. En stor förbättring
är det och jag är stolt. Det var vissa ställen som han hoppade till
för men annars var det inga problem, han ville verkligen vara
ute idag.

Det blev mycket träning i uppförs och nerförsbacke. Alltinerade
mellan skritt och galopp i backarna och han lyssnade mycket fint.
När vi vid ett ställe red förbi ett dressyrstall, haha ni skulle ha
sett honom hur han försöka vara mallig med att verkligen
kunna gå i form och ha en fin luftig trav. Som jag log för mig själv.
Men det varade inte länge innan jag fattade galopp inför ett uppförsbacke.

Men en mycket stolt Klara var det idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0