Varför just detta?

När man börjar med något nytt har man alltid en eller flera tankar
bakom varför man börjar med det, tänkte dela med mig om mina
första tankar om varje grej som jag började, stämmer detta in på er
eller har ni andra tankar bakom era dela så får ni gärna berätta om
dem.

Ridning
Det hela började med att kah fick rida lita på mina kusiners Fjording
coh Gotlandsruss när man var och besökte dem i Halmstad. Jag fastnade
för det hela då och sedan vid 7 år fick jag börja på ridskolan.
Då tyckte jag det var jätte roligt och längtade alltid tills nästa vecka
för att få rida och vara nära hästar igen.
Nu några år senare har det hela utvecklat sig mycket mera, hästar och
stallet är min fristad, där jag kan vara för att koppla av och kunna känna
att vardagen är någon annan stans även om jag vet att man ska passa
tider med mera.
Man har ett andrum och känna att man gör nytta för någon annan samtidigt
som man har kul. Man får känna hur det är att ha ansvar, komma på
nya idéer över hur man kan utveckla sig själv, ha roligt och känna hur
man lär sig nya saker trotts att man tror att man än fulllärd.

Gymmet/Träning
Har aldrig varit intressrad av detta förens för 3 år sedan. Det började helt
enkelt med att jag kännde mig stor i hela kroppen, hade ingen ork att göra
något över huvudtaget. Hittade en stor mottivation till att börja träna, för
att bygga upp muskler som jag inte använder i ridningen samt för att öka
chanserna till att gå ner i vikt på ett bra sätt.
Nu tre år senare känner jag mig betydligt mycket sundare, jag mår bättre
och har framför allt orken till att göra en massa saker samtidigt som jag
blir smidigare i ridningen med. Har jag inte tränat någondag i veckan
börjar jag klaga på mig själv över att jag inte har gjort det.

En annan anledning till att jag gymmar är för att stärka upp min kropp till
att kunna klara av tunga lyft som gäller inom sjukvården, idag har vi
lite tunga lyft på jobbet och just för att jag ska klara av dessa så krävs
det att jag lyfter på rätt sätt och med rätt muskler och då underlättar det
om man har byggd upp dem sedan innan.
Men tänker jag ännu längre frammåt på mitt drömyrke inom ambulansen
så är det mycket lyft som gäller och då gäller det att jag har gått in för
att träna upp och kunna lyfta t.ex, en herre på 120kg även om man är
två stycken så blir det tung för en otränad kropp.

Nu undrar jag varför just ni håller på med det ni göra, vad är tanken bakom
det hela. Är det för att det är roligt, stänrka upp dig själv, eller för att du ska
må bra fysiskt och psykiskt. Tänk efter själv och meddela gärna hur ni ser
på det hela.

Kommentarer
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Jag är 15 år och är precis lika dan som alla andra 15 åriga tjejer. Varför jag rider är för att jag helt enkelt mår som bäst av det. Jag kan känna mig nöjd med min själv och jag vet att jag ser bra ut. Nu under sommaren har jag fått in en super bra mat rutin då jag har haft svårt med. Dock är det ingen jag vågat säga detta till men i början av åtta tror jag det var vågade jag absolut inte äta i matsalen. Kände mig allmänt fet att gå där och herr huvudvärk hälsade på mig flera gånger om dagen ;) Men nu, under sommaren har jag fått in super bra mat rutiner och jag tänker mig för var jag stoppar i munnen. Jag är alltid den som har varit smal osv..Ja, det är mycket i mitt huvud kring detta med kropp, hälsa och vad som får mig att må som bra. Men mitt svar är att jag tycker det är som roligaste att träna och tävla min D-ponny :D

2011-08-19 @ 20:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0