Olle Bus

Roligt och givande pass på Olle idag får jag allt säga. Det var mycket frammåt anda och vill hellre springa fort än långsamt, men fick band på mig själv en hel del för att få tempot så bra som möjligt.
Lollo hade fickat upp en linje ut med ena lång sidan med bommar. Jag skulle komma med Olle i ett lugnt tempo i trav över dessa, men i början var det vingligt får jag absolut inte ramade in honom eller tittade frammåt men efter 2:a eller 3:e gången så gick det mycket bättre, hade en bättre linje men tempot var inte det bästa men det gick fint ändå. Det två bommar i mitten åkte upp till ett litet studs och kände att jag var betydligt mer fokuserad i att hålla honom i en lungt trav in och sedan låta honom sköta resten vilket gick kanon.
Studset blev sedan en oxer med en trav bom in och en galopp bom ut. Hittade aldrig en bra rak väg i början men jag behöll honom i en lugn trav och inväntade honom inför hindret. Han suger på det på ett positivt sätt vilket är roligt. Jag var nu mycket tydligare i min inramning inför hindret men hade där emot problem med att får stopp på honom efter så det var att flytta min vikt bakåt och verkligen säga till honom att nu är det stopp. Efte två språngs så förstod han okej, när vi har hoppat då ska jag lugna nre mig och stanna.
Oxern blev sedan runt 80 cm men när vi hoppade det så känndes det som en meter då han tar i och använder ryggen i sprången. Satt sedan av honom och Lollo provade honom och jessus vilka språng han gör. Han tar verkligen stor kraft vid avstampet, får vi bara byggt upp honom och bättre kontroll över honom i alla gångartnerna så kommer han verkligen bli riktigt fin och går runt 1.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0