Hur saker kan te sig

Något som är lite roligt är hur man upplever en sak för ett år sedan
men som man upplevar på ett helt annat sätt idag, tänkte på det
för en lite stund sedan speciellt så minns jag de ögonblicka jag hade
när jag hade hand om Mercy men som ter sig på ett helt annat
sätt nu när jag har Lady. För och främst är det ju att jag har en
helt annan box att mocka, inte på samma rad som Mercys var på
men sedan är det någon anna kännsla i logen där höt stå.

Där kände jag mig som en invandrade som inkräktade på någon
annans revir och städade upp efter mig ordentlig medan nu känns det
det hemma helt enkelt. Kanske är dte för att jag har gått in i en annan
del av mitt liv som jag har ändrat just ifrån att ha gått från att vara
medryttare till att vara fodervärd och ha hand om hästen själv. Det är
ändå inget dåligt steg det. En helt annan inlevelse i allting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0