Klara måste fokusera......

Dagens riding var att jag skulle vara i fokus, jag ska säga till henne
när hon gör fel och då på skarpen en lita si så där vilket jag lyckades
bra med. När jag verkligen sa till henne så gav hon upp det knepet
helt enkelt.

Måste tänka på att slappna av i mina höfter och verkligen följa med
i henne rythm. För när jag rullar med med höfterna så slappnad hon
av och kan då lättare länga steget i skritten men sitter kag och spänner
mig i höfterna så blir hon "oj vad ska jag hålla utkik efter" och det vill
jag ju inte så måste tänka på att slappna av. Vilket blev bättre allt
efter som för min del. Arbetade henne i båda skritten och traven
idag och allt satt på plats så länge jag tänkte på min sits skänkel inverkan
och blicken frammåt så gick det som smort.

Gjorde även två galoppfattningara, den första var halvdan men jag var
inte tillräkligt fokuserad men den andra var mycket bättre och när hon
hade kommit fram bra så lät jag henne gå en lång sidan innan jag saktade
ner henne till traven igen med hjälp av att sitta tyngre ner i sadeln.

Har påvärkat en nytt ridsätt som jag inte har använt mig av innan och det
är sitthjälperna rida med sätet.
Mycket träning för mig fram över, Har även fått bokat tid via Lollo till en
equieteraput (eller vad han var för något) och han kommer på onsdag så
ska se vad han kan fina på damen. Ska även in förskaffa mig liniment som
jag ska massera in i musklerna på henne efter ridpassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0