Pigga men duktig

Idag blev det longering i paddocken, hon fick verkligen springa av
sig. Brukar inte longera men kännde idag att hon behöver springa av
sig och passade då även på att bygga upp ett hinder så att hon kunde
hoppa samtidigt. Vilket hon absolut inte ville i början. Men jag berömde
henne mycket när hon väl hoppade och insåg att det var kul och det
gick betydligt bättre sen. Avslutade när det gick bra.

Hon gick sedan gå lös i paddocken och jag slog mig ner i mitten och
spanade in vad hon gjorde. Hon vandrade fram och tillbaka ut med långsidan
som är mot stallet och såg lite små surt på mig för att jag tvngade henne
över hindret i början men jag lät henne bara gå där och efter en stund
kom hon fram till mig. Vandrade runt med henne en stund så hon fick
skrittat av sig. Hon var lugn och go sedan. Inne i boxen fick hon idag även helsat
på sin boxgranne Buffy, vilket gick lugnt til.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0