Pyssel i stallet

Hovslagaren kom dess värre inte idag men fick reda att hon kommer
under morgondagen och det måste han verkligen göra. Om Lady ska
få behålla sin bakskor så måste hon nu har nya.

Jaja, blev slapp tid i stallet med Bx och Lollo. Men efter att Bx hade gått
in och lagt sig och Lollo dratt hem så blev det ridning av Lady, skrittade
mycket och arbetade ihop henne. Fokuserade på min egna vikt och när jag
saktade ner att rulla med höften så gick hon långsammare och ökade
jag så ökade hon även gången. Mycket trevligt att hon lyssnar så fint
på vikthjälper, det är bara att jag ska pränta in i mig hur jag ska göra
det så att det sitter i ryggmärgen sen.

På långsidorna blev det trav, fick kämpa en del i början för att samla ihop
henne men efter en stund så behövde jag knappt hålla henne och hon behöll
ett lugnt tempo, staget var fint det med, så måste bara ha varit en
reaktion efter behandlingen så nu vet man att hon bör vila två - fyra
dagar efter nästa behandling. Blev även en del massage efter passet.

där efter var det longering av Figge, han var steppare i stallet men fick ändå
borstat honom  och han tyckte det var gått att springa av sig lite, han hostar
inte lika mycket heller som han gjorde i förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0