Stora förbättringar

Efter som Lady fick vaccination igår med så blir det idag lite horsemanship
med henne. Inget direkt allt för mycket ansträngande för henne i den längden
för bättra vårankommunikation som har blivit mycket bättre men som kan
ännu bättre. Under två dagarnu så har hon börjat komma till mig när jag
är i hagen med grimman vilket är en positiv förändring. Innan gick hon så långt
hon kunde för att inte bli fångad men när hon insåg att det inte hjälpte direkt
så har hon tänkt om mera.

Idag har jag tänk mig en övning som jag han att på börja med Mercy.
Man säte upp två konor på en rak linje med mellan rum mellan varandra.
Sedan ska jag stå i en liten cirkel mellan dessa och föra runt Lady i en åtta runt
dessa konor utan att jag ska röra mig från den platsen jag står för mycket.
Detta är bra träning för mig att verkligen visa henne vart hon ska gå med
tydliga rörelser samtidigt som hon får fundera på vad jag är ute efter att hon
ska göra. Får se om jag har möjlighet att filma detta någon dag så att ni
får en mera fårståelse över hur det ska göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0