Minnen

Efter att ha sät lite olika statusar från klubbkamrater och andra vänner när
de är ute och tävlar får mig och minnas tillbaka och framför allt längta efter
tävlingsbanan ibland.

Minns när jag var runt 13, 14 år då jag drog iväg med en ridskoleponnyerna ut på
hoppbanorna. Oj vad kul jag hade även omd et gick piss, var alltid lika roligt
att fixa och dona dagen innan man skulle iväg. Tvätta häste, putsa läder, fixa
ner det nödvändigaste. Ta fram tävlings kläderna och hästen utrustning.
Det var så mycket kul. När jag blev sedan 16 år så började jag rida häst istället
vilket gjorde att man sadlade om till Dressyr. Charmör som man red mycket då på
vi började våran första tävlings resultat med runt 55% och det sista programet
jag red med honom under en tävling fick vi hela 58% och oj vad jag stolt jag var då
ifrån att ha klättrat upp med honom sakta och börjat få till det vi missade på
första gången.

Idag, idag var det över 3 år sedan jag tävlade senast och oj vad jag verkligen
saknar det. Skulle ju ha gjort det dn 1 Maj för ett år sedan men åkte ju själv på
blindtarmen så vart ju inget med det. Men i sommar, i sommar vill jag nu hitta
på något med Muskot, vilket betyder att jag ska snacka ihop med hans ägare
så får man se sedan hur mycket träningar det blir inför dess. Vill ha det kul och komma
tillbaka på minst en tävling med honom iallafall.

Tagga sommaren!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0