Norpan 18 Dec

Mysdam på högsta nivå är vad hon är, fick absolut inte sluta klia henne på ett
av de goaste ställerna. En längre tids borstning behövdes för att reda ut tovor
i man och svans, resten av kroppen blev av med spånet.
 
Repgrimman åkte på idag och arbetade henne lite från marken i paddocken,
pigg, framåt och full fokus på allt annat än mig var dat allt. Blev en del grund moment
för att jag ska kunna lära mig lite hur hon funkar, så mycket blev att gå, stanna,
stå stilla och backa. Som belöning mot slutet fick hon röra på sig lite mera på lång
lina. Glädje skutt, ljud och fart far hennes glädje idag.
 
Ett roligt sto att arbeta med som kräver mycket av mig i vissa moment. Detta ska
bli både spännande och kul att lära känna henne mera.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe.. lilla Norpan tycker om att testa alla nya som tar sig an henne. Sen har hon väldigt mkt överskottsenergi. Hovslagare är bokad till 29/12 så sen är hon "fit for fight" för uteritter och allt möjligt... Men det är nog bra som du skriver att ni lär känna varandra från marken till en början.

2012-12-18 @ 14:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0