Första dagen

Då har första dagen på år 2012 börjat lida mot sitt slut, har varit en avkoplingsdag.
Nja till viss del får jag ändå säga. Steg upp tjugo över fem i morse. Körde till stallet
för att morgon fodra samt släppa ut dem i hagarna. Alltid lika mysigt varje gång även
om man får gå upp tidigt som i gatan. tog en timme ungefär att fixa allt innan man
körde hem och sov sedan till kvart i tio.

en trevlig och mysig frukost blev det för oss fyra som var i huset, gjorde även iordning
en tårta som jag tog med mig till stallet och bjöd på. Detta är efter att jag åkte av
Sparven på julafton. God var den när man väl smakae på den ihop med stallkamraterna.

fick mig en powerwalk med Lollo och Elmer, Hu jedrar vad det gick fort, känndes hela
låren samt baksidan av knät. Skön känsla men ack så små steg jag fick ta den sista biten
tillbaka till stallet för att komma dit. Jaja, betyder att jag måste sätta igång med träningen
igen vilket kommer att ske med.

Varm mot två tiden satt jag upp på lill grabben sparven, oj vilken fart frammåt han vill ha
lät honom gå där med fokusen att arbete honom från bakdelen coh frammåt.
en del tempoväxlar, av och igång saktningar i både trav och galopp. Han ville ej ta höger
galoppen så efter att ha flummat i traven så slängde jag till honom med tygeln och sa
att nu är det allvar så tog han galoppen utan problem. i vänster varvet gjorde han så himla
fin och samlad fattning från skritten och ack så skön den var sedan.
Men märkte att jag inte hade bli på mina egna skänklar stundtals.

Nu sitter man här och kopplar av, ny duschad för en liten stund sedan och dags att bädda
sängen med nya fräscha lakan.

God fortsättning på 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0