Norpan 10 Januari

Blev en längre stund ryktning och genomgång av hela svansen. Stumpan stod
länge och njöt idag av sin ompyssling, som vanligt blev hon lite på tårna när det
var dags för borstningen under magen, svepte lite med svansen och bet i uppställnings
repen.
 
Efter som det hade frusit till lite under natten och var lite ojämt i paddocken på en del
ställen så passade jag på och linda hennes ben. Även om det inte behövs men anser
att det är ändå vakert att se lindor på benen ibland. Så idag lindade jag på mina ljusgröna
lindor, har hört att hon inte är så förstjust av att få något på bakbenen men hon stod
stilla hela tiden.
 
Väl ute i paddocken blev det lite NH, skritta, halt, vända, backa, inkallning och sedan
stå stilla när jag lämnar henne. Vilket gick kanon, hon blir mer och mer uppmärksam på hur
jag visar vad hon ska göra. Inte alltid lätt det första gångerna men måst verkligen
säga att damen är lättlärd. Efter en stund pyssel med det så fick hon komma ut på lång lina
och trava av sig en del, lite glädje ljud och någo härligt skutt med framdelen njöt jag av
idag. Mycket possitivt jämfört med igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0