Norpan 14 Mars

Målet med dagens ridpass var att få en mera rak väg och fånga upp damen
mitt mellan skänklarna. Vilket gick halvt så där, det var allt många gånger jag
fick knacka till mig själv och sträcka på ryggen och sitta mera korrekt i sadeln.
Gjorde jag inte detta så fick jag inte den Norpan jag var ute efter.
 
Målet med raka ridvägar gick bra mot slutet av passet, fick parrera upp både
höger och vänster sidan rätt så ofta då hon gärna satte igång med en
skänkelvikning eller liknande. Det hela flöt på bra då jag väl satt korrekt i sadeln
använde mig fint av sitshjälperna.
 
När traven väl var igång var jag mera ute efter ett avslappnat steg där hon
får hålla balansen mera själv. Började med korta tyglar för att allt eftersom
länga dem lite och få den lite mera långa och nedsänkta hals och huvud.
När jag kännde att allt flöt på så blev det avskrittning med mycket beröm.
 
En vl förkännt massade fick hon efter passet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0