Norpan 27 Mars

Norpan har nu kommit in i sin period då det är dags att byta tänder. En av framtänderna
i över köken lossnade idag när jag skulle tränsa, eftersom jag inte kunde hjälpa henne att 
få loss den utan att bli biten så lyckades hon efter en stund få loss den själv. Lade då 
även märke till att ytterliggaren en är på väg att lossa. 
 
Tränset med gummibettet fick det bli idag, tog även fram uppsittningspallen samt la även 
in en vit bom i paddocken för att känner att jag kan reglera henne på ett annat sätt. 
I skritter var fokusen att få henne frammåt i början för att sedan samla upp henne och 
börja lösgöra henne. Skrittade över bommen på en volt samt på rakt spår i båda varven. 
 
Efter lite travande så började hon lossa lite i sidorna och i vänster bogen och red även 
över bomen här några gånger, hon ökade mycket de första gångerna innan hon lyssnade
på mina förhållningar och höll sedan ett fint jämnt steg över bommen. 
 
Mot slutet av passet blev det arbete i skritt där vi lyckades få till en kanon fin bakdelsvändning
i vänstervarvet men i högervarvet blev det en stor volt men med bakdelsvändnings tänk. 
Mycket beröm fick hon när passet var slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0