försöker planera.

Här sitter jag med min stora kopp vanilj te och undrar lite hur jag ska lösa vissa saker fram över. Löser sig gör det ju alltid men lite av frågan är ju hur, har en intevju som ska göras som sedan ska bli transkiberad och klar till den 12/12. Nu kommer de små nackdelarna: 1 befinner mig i Florida mellan 25/11 till 3/12. Har sedan skolan den 4/12. 5-7/12 spenderar jag på sjukhus pga insatt av ny medicin (förklarar det senare i texten). 
Transkibering av intervju vet jag sedan tidigare att det kommer att ta tid att spola tillbaka intervjun i omgångar för att hinna få ner vad enda ord som säg. Inte easy peasy direkt, dock ska det lösa sig. Får försöka tänka så här att försöka ha gjort intervjun på måndag på en av klasskamraterna, börja med den redan under kvällen efter föreläsningen. Arbeta på det så länge jag kan för att även försöka hinna inom jobbet dagen efter och skriva ut lite artiklar som ska letas fram innan jag ska upp till avdelningen som jag ska befinna mig på. Har en plan nu iallafall :) 
 
Jo angående ny medicin. 
Har sedan 2 år tillbaka förmaksflimmer som kommer och går, jobbigt är det när det väl gör sig påmind men blir dock att gilla läget i de stunderna. Började först med ett läkemedel som verkligen inte höll det i schack, flimmrena kom och gick som de själv behagade. Fortsatte ändå på dem en längre tid ihop med mina 2 ablationer som gjordes (okt -16 & feb -17). Fram i Juli i år så blev jag helt medicinfri för att testa hur det gick och tyvärr varade det inte mer än ca 1,5 månad innan nytt flimmer anlände i två omgångar och det beslutades att jag skulle testa en ny medicin. Nu har jag ståt på den medicinen sedan augusti och det känndes så positivt i början men så blev det inte direkt senare. Var flimmerfri de 3 första månaderna, hade då kontakt med sköterska på hjärtmottagningen och vi sa, kommer flimmret tillbaka så kontakta oss direkt, det tog typ bara 1 dag efter det samtalet så var flimmret tillbaka. Blev då även återinsatt på blodförtunnandet igen :(. 
 
Har idag åter haft kontakt med hjärtmottagningen och fick då höra att det nu blir att testa en ny medicin då den jag har nu inte direkt hjälper. Vilket innebär att jag ska ligga inne på sjukhus mellan 2-3 dygn med telemetri övervakning(bärbart ekg) under tiden samt provtagning. Gillar det verkligen inte för då blir det absolut ingan mobil, dator eller padda utan får ta upp sedvanliga böcker, korsord och tv, kommer direkt inte få lämna avdelningen under de dagarna jag bär telemetrin heller vilket är det absolut tråkigaste av allt. 
Inför detta så blir det att jag förbereder med att jaga fatt på bra artiklar samt hinna skriva ut dem, jaga fatt på kurslitteratur om barn och omvårdnaden till dem för att kunna sitta och skriva ner en skiss på arbetet som ska göras i skolan för hand. 
 
 
Det ska lösa sig!
Det kommer att lösa sig!
Jag fixar detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0