Folkrace 2 dagar i rad.

Huvudvärken har lagt sig efter denna helgens anspänningar, te muggen står bredvid tagentbordet. Helgen har jag spänderat som biträdande tävlingsledare under Fjärås MK, 2 dagars folkracetävling där en stor insamling har varit till Barncancerfonden. 
 
Under alla Folkracetävlingar som jag varit funktionär på under årens gång har jag varit posteringschef (flaggpost), brandman, rullgruppschef, hjälpt till på startplattan. Tänkte nu med att jag inte har någon bil kval eller har råd att änns tävla själv så kan jag istället hjälpa till på lite högre poster och fick då min första placering som biträdande tävlingsledare. Mycket intressant, mycket att tänka och otroligt lärorikt att vara bredvid domarna på ett helt annat sätt. Vara med på hur de tänker i sina bedömningar och liknande. Jag har fått andra ögon på hur man kan tolka olika händelser som sker på banan. Jag klättrade själv i mina tankar över sporten rejält denna helgen. 
Innan har jag alltid kollat på sporten och hejat på klubbmedlemmar/vänner och inte tänkt så mycket mer på allt runt om hur domarna dömmer och liknande. 
 
Mellan pauserna som varit under tävlingen så har det varit uppvisning av Rally bil, Rallycorss bil och Eddie som visade upp trail med sin cross. 
Foto; Gina Nertling
Eddie med crossen och så är det Rikard Gustafsson som visar upp sin Rallycross bil.
 
Ännu inväntar vi beskedet om hur mycket vi i klubben har lyckats samla in till Barncancer fonden. Hälften av pengarna går till Barncancer fonden Västra (pengar som går till de drabbade familjerna) och den andra hälften går till cancer forskningen. 
 
Sakta börjar en ny energi komma tillbaka i kroppen för att ladda om för en ny vecka med nya förhoppningar om att intervjuern kommer att bokas in snarast så att jag och Nilo kan fortsätta med vår uppsats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0