Inspirera andra

Är det ågot som jag alltid velat göra så är det att inspirera andra människor på olika sätt. I måndags så fick jag äran att komma till Aranäs Gymnasiet i Kungsbacka och berätta om min väg till det yrket jag har idag, men även informera och visa en inblick hur det är att jobba på en akutmottagning. 
 
Foto: Ulrika Borgvall
 
Foto: Ulrika Borgvall
 
Under denna timmen så berättade om vad jag gör i mitt yrke som sjuksköterska på akuten. Vilka åkommer som patienter söker för, berätta om hur omhändertagande sker på akuten för en patienten som söker vård. Även delge information om hur sjukvårdspersonalen förbereder sig, omhändertagandet och hur vården fortgåra om en patient kommer in som larmpatient med en ambulans. 
 
Fick även under denna föreläsningen berätta lite mer om yrket i ambulansen, hur jag har lyckas ta mig dit och framtida mål i mina fortsatte utveckling. 
 
Att få dela med mig om mina bana och hur det roligt det är att arbeta inom vården kan ge inspiration till kommande ungdomar som kanske söker sina yrkesverksamma år inom sjukvården. Att mötet med varje patient kan variera och ge både tråkiga studer men även riktigt härliga möten med. Hur arbetat kan variera och man njuter av varje stund som är positiv och rolig. 
 
Mina fd lärare skrev detta inläggat på Vård- och omsorgsprogrammet, Aranäsgymnasiets sida på facebook:
"Vård -och omsorgsprogrammet vill rikta sitt varmaste tack till före detta eleven Klara Hjort som tog studenten 2010. Vi som har haft förmånen att följa hennes resa är stolta och tacksamma över att hon nu gästar oss som yrkesverksam i olika sammanhang. Klara har under flera år ställt upp för programmet under Öppet Hus för att informera om vår utbildning och sitt yrke som sjuksköterska på akutmottagningen i Varberg. Hon är nu även utbildad ambulanssjuksköterska och anställd inom ambulansverksamheten i Borås. Föreläsningar av tidigare elever är ett mycket uppskattat inslag. Våra elever får med sig en bit av verkligheten samtidigt som det ger inspiration och motivation för studier och arbete inom branschen. Vi välkomnar ett fortsatt samarbete med före detta elever och olika verksamheter inom branschen."
 
Som avslut på föreläsningen så fick jag en liten present som tack för det hela och ser nu hur min kroppsliga förändring inspirerar mig själv ännu mer av att njuta av tillvaron och framgångarna.
Foto: Ulrika Borgvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0